BBC
July 24, 2008
A regular diet of even modest amounts of food containing soy may halve sperm concentrations, suggest scientists.
The study, published in the journal Human Reproduction, found 41 million fewer sperm per millilitre of semen after just one portion every two days.
The authors said plant oestrogens in foods such as tofu, soy mince or milk may interfere with hormonal signals.
However, a UK expert stressed that most men in Asia eat more soy-based products with no fertility problems.
Animal studies have suggested that large quantities of soy chemicals in food could affect fertility, but other studies looking at consumption in humans have had contradictory findings.
|
Print this page.
Comments are closed.
© 2012 Infowars.com is a Free Speech Systems, LLC company. All rights reserved. Digital Millennium Copyright Act Notice.

