US NGO Uncovered in Ukraine Protests


William Engdahl
boilingfrogspost.com
January 7, 2014

CANVAS: The Belgrade US-Financed Training Group Behind the Carefully-Orchestrated Kiev Protests

The recent protests in Ukraine have the stench of a foreign-orchestrated attempt to destabilize the government of Viktor Yanukovych after he walked away from signing an EU Association Agreement that would have driven a deep wedge between Russia and Ukraine. Glamor-star boxer-turned political guru, Vitaly Klitschko, has been meeting with the US State Department and is close to Angela Merkel’s CDU political machine in Germany. The EU association agreement with Ukraine is widely resisted by many EU member states with deep economic problems of their own. The two EU figures most pushing it—Swedish Foreign Minister Carl Bildt and Polish Foreign Minister Radosław Sikorski—are both well known in the EU as close to Washington. The US is strongly pushing the Ukraine EU integration just as it had been behind the 2004 failed “Orange Revolution” to split Ukraine from Russia in a  bid to isolate and weaken Russia. Now Ukrainians have found evidence of direct involvement of the Belgrade US-financed training group, CANVAS behind the carefully-orchestrated Kiev protests.

A copy of the pamphlet that was given out to opposition protestors in Kiev has been obtained. It is a word-for-word and picture-for-picture translation of the pamphlet used by US-financed Canvas organizers in the 2011 Cairo Tahrir Square protests that toppled Hosni Mubarak and opened the door to the US-backed Muslim Brotherhood.[1] The photo below is a side-by-side comparison:

The photo left is from Tahrir Square; the right from Kiev and here below is the English original used by the Belgrade CANVAS NGO:

Canvas, formerly Otpor, received significant money from the US State Department in 2000 to stage the first successful Color Revolution against Slobodan Milosovic in then-Yugoslavia. Since then they have been transformed into a full-time “revolution consultancy” for the US, posing as a Serbian grass-root group backing “democracy.” [2] Who would ever think a Serbian-based NGO would be a front for US-backed regime change?

Read more


Infowars.com Videos:


Comments are closed.