Kurt Nimmo
Infowars.com
August 17, 2010

An Infowars.com reader at the Homestead Air Reserve Base in Florida sent the memo below, originally posted on the 482 FW Community Bulletin Board. The memo instructs government personnel to not access the Wikileaks website or download “publicized classified information,” namely over 70,000 classified documents on the war in Afghanistan. “Looks like they don’t want us government employees to know the truth,” remarked the person who sent the memo.

In essence, the memo confirms that the Pentagon is monitoring the web activity of its soldiers and employees.

The classified documents, posted on the internet on July 25, created a firestorm of controversy. A few days later, the Wall Street Journal reported that the Pentagon had determined that Pfc. Bradley Manning, an intelligence analyst assigned to a support battalion with the 2nd Brigade Combat Team in Iraq, collected the documents. Bradley is also suspected in the Wikileaks’ release of a helicopter cockpit video of a deadly 2007 firefight in Baghdad that killed a journalist.

On August 5, the Pentagon demanded the documents be returned. “The Defense Department demands that WikiLeaks return immediately to the U.S. government all versions of documents obtained directly or indirectly from the Department of Defense databases or records,” spokesman Geoff Morrell said during a Pentagon daily press briefing.

The Justice Department is considering use of the Espionage Act to prevent WikiLeaks founder Julian Assange from posting the remaining 15,000 secret war documents he claims to have, as well as force him to remove those he as already uploaded, the Washington Post reports today. The Act is designed to arrest suspected spies working for foreign governments, but the language used in the law is so broad that it has been occasionally used to arrest people with no connection to spying.

  • A d v e r t i s e m e n t
  • {openx:49}

Investigative journalist Wayne Madsen contends that Wikileaks is a CIA front and the release of the mountain of documents serve distinct propaganda purposes. A substantial number of the documents claim Pakistan’s ISI fund and support the Taliban resistance against the American occupation in Afghanistan.

The documents implicate Hamid Gul, the former chief of the ISI, and Gul has characterized the documents as “malicious, fictitious, and preposterous,” according to the Christian Science Monitor. Hamid Gul’s name appears no less than eight times in documents.

Gul addressed the Wikileaks controversy on the Alex Jones Show. He said the intelligence claims exposed by Wikileaks are “diabolical nonsense.”

Fresh food that lasts from eFoods Direct (Ad)

“WMR has learned from Asian intelligence sources that there is a strong belief in some Asian countries, particularly China and Thailand, that the website Wikileaks, which purports to publish classified and sensitive documents while guaranteeing anonymity to the providers, is linked to U.S. cyber-warfare and computer espionage operations, as well as to Mossad’s own cyber-warfare activities,” writes Madsen.

Madsen continues:

In January 2007, John Young, who runs Cryptome, a site that publishes a wealth of sensitive and classified information, left Wikileaks, claiming the operation was a CIA front. Young also published some 150 email messages sent by Wikileaks activists on cryptome. They include a disparaging comment about this editor by Wikileaks co-founder Dr. Julian Assange of Australia. Assange lists as one of his professions “hacker.” His German co-founder of Wikileaks uses a pseudonym, “Daniel Schmitt.”

Madsen reports that the Wikileaks advisory board consists of highly suspect individuals. For instance, Ben Laurie, according to Madsen, is a one-time programmer and internet security expert for Google, which recently signed a cooperative agreement with the NSA. “Other Wikileaks advisory members are leading Chinese dissidents, including Wan Dan, who won the 1998 National Endowment for Democracy (NED) Democracy Award; Wang Youcai, founder of the Chinese Democracy Party; Xiao Qiang, the director of the China Internet Project at the University of California at Berkeley, member of the advisory board of the International Campaign for Tibet, and commentator on the George Soros-affiliated Radio Free Asia; and Tibetan exile and activist Tashi Namgyal Khamsitsang,” Madsen writes.

Madsen appeared on the Alex Jones Show on July 26, 2010:


Related Articles


Comments