Report examined corporation’s coverage of Israeli-Palestinian conflict

Liz Thomas and Nicholas Mcdermott
Mail Online

February 16, 2012

The BBC has been accused of a cover-up after spending almost £350,000 on a legal battle to suppress an internal report about bias in its Middle East coverage.


A seven-year campaign to gain access to the 2004 document, which examined the corporation’s coverage of the Israeli-Palestinian conflict, ended in defeat  yesterday after the Supreme Court ruled it could remain secret.

Lawyer Steven Sugar, who passed away last year, made a Freedom of Information request in 2005 for disclosure of the 20,000-word Balen Report.

But the corporation argued it was exempt from revealing information it held for the purposes of ‘journalism, art or literature’.

Read full report here

Related Articles